IV. Модель випускника школи
Забезпечуючи розвиток кожної дитини як особистості, школа проектує модель майбутнього компетентного випускника.
Модель розкриває бачення компетентності випускника школи зі сторони багатогранного виявлення особистості та сфер її компетенції.
Модель випускника школи
Сфера компетенції
|
Характеристика сфер компетенції
|
Пізнавальна
|
- готовність до безперервного навчання;
- вміння вільно орієнтуватись у різноманітних джерелах інформації;
- вміння працювати з науковою літературою, організовувати власні дослідження;
- володіння навичками самоаналізу та самоконтролю власної діяльності.
|
Професійно-трудова
|
- свідоме професійне самовизначення;
- володіння практичними вміннями певної професії;
- вміння оцінювати свої можливості у подальшій професійній діяльності;
- знання основних положень законодавства про працю;
- дбайливе ставлення до продуктів людської діяльності;
- дотримання правил безпеки й естетики праці.
|
Соціальна
|
- знання культурних та духовних цінностей українського народу;
- виявлення міжкультурного взаєморозуміння та толерантності;
- усвідомлення людини як вищої соціальної цінності;
- повага до прав, свобод, закону;
- правова та управлінська культура;
- культура мовлення;
- орієнтація на успіх, позитивне ставлення до себе;
- здатність до самостійного прийняття рішень;
- вміння працювати в колективі, співпрацювати.
|
Громадянська
|
- прагнення до суспільної справедливості та рівності;
- активна та відповідальна громадянська позиція;
- розуміння громадянського обов’язку;
- усвідомлення глобальної взаємозалежності і особистої відповідальності;
- патріотизм, повага до державних та національних символів, історії, культури, мови, традицій;
- плюралізм, толерантність.
|
Сімейно-побутова
|
- уявлення про сутність дорослої людини, поведінку, пов’язану зі статтю;
- знання етичних та правових аспектів сімейного життя;
- усвідомлення функцій батьків;
- об’єктивна самооцінка, контроль власних вчинків;
- вміння будувати взаємини з людьми на основі партнерства;
- культура поведінки в побуті;
- володіння певними навичками господарсько-економічної діяльності.
|
Особистісно-етична
|
- здатність усвідомлювати власну унікальність і реально оцінювати свої здібності, можливості;
- самоповага, самодисципліна, гідність;
- прагнення до особистісного самовдосконалення;
- вміння оцінювати свою поведінку та поведінку інших;
- прагнення до творчого самовияву.
|
Психолого-валеологічна
|
- знання особливостей свого темпераменту і характеру;
- прагнення до фізичної досконалості, здорового способу життя;
- ставлення до здоров’я як найвищої цінності;
- володіння вміннями і навичками першої медичної допомоги, основами безпеки життєдіяльності.
|