Педагогічний колаж «Метод мудрого проекту»
Мета: підвести підсумки роботи педколективу щодо впровадження проектних технологій в навчально-виховний процес; презентувати кращі учнівські проекти, поширювати досвід педагогів школи з використання методу проектів; розвивати бажання педагогів удосконалювати свою педагогічну майстерність.
Обладнання: мультимедійна презентація, фрагменти відеозапису заняття школи педагогічної майстерності, виставка творчих напрацювань педагогів та учнів, учнівські проекти.
Учасники: педагоги, учні.
Ведучий. Якось В. Сухомлинський сказав: «Педагогічна ідея – це крила, на яких злітає педагогічна творчість. Ідея надихає колектив і починається найцікавіше і найпотрібніше у шкільному житті – колективна дослідницька діяльність».
Здається, минуло не так багато часу відтоді, як усі члени шкільного колективу усвідомили, що дальший розвиток навчального закладу буде можливим лише за умови реальних змін і впровадження нововведень.
Саме тоді у ході анкетувань серед інновацій, які покликані стати технологіями майбутнього, педагоги назвали метод проектів і висловили бажання більше дізнатись про проектні технології.
Давайте пригадаємо, як усе розпочиналось.
(Перегляд фрагменту відеозапису заняття школи педагогічної майстерності).
Ведучий. Не можна не сказати, що на той час у колективі уже була людина, яка, йдучи попереду, перейняла досвід Заслуженого вчителя України Пушкар Надії Степанівни і під час літньої навчальної практики розробила з учнями проект «Комахи нашої місцевості». Так склалось, що саме «Комахи…» і стали нашою першою ластівкою. Нині у районі не знайдеться педагога, який не назве ім’я цієї людини – учитель біології, учитель-методист, координатор Екологічної варти району Марченко Є. П.
- Євгеніє Петрівно, чим вас зацікавив метод проектів?
(Слово вчителя біології Марченко Є. П.).
Ведучий. Згодом з’явилися нові проекти: «У пошуках синьошийки», «Зимуючі птахи шкільного дендрарію», «Квіти-первоцвіти», «Збережімо витік річки Турія». Кожен із цих проектів говорить сам про себе. Учнівський проект «Врятуймо шкільні каштани» став переможцем обласного конкурсу-захисту учнівських проектів Всеукраїнської акції «Я – господар свої школи», у 2007 році учасник проекту Новосад Дмитро – переможець ІІ Всеукраїнського фестивалю екологічних проектів «Вирішення місцевих екологічних проблем» (м. Одеса), нині є студентом Одеського державного екологічного університету.
У 2011 році учень 10 класу Кузава Олександр - переможець Всеукраїнського конкурсу науково-дослідницького проектування у м. Києві.
(Виступ учня, переможця Всеукраїнського конкурсу науково-дослідницького проектування).
Ведучий. Кожен проект має своє продовження: у роботі МАН чи то учнівського наукового товариства «Еврика». Створена за проектом «Квіти-первоцвіти» дослідницька робота учениці 7 класу Хитрої Світлани стала переможцем Всеукраїнського конкурсу експериментально-дослідницьких робіт «Юний дослідник» і відзначена Грамотою переможця «За творчий підхід до презентації роботи».
Сьогодні важко назвати не лише вчителя, але й учня у школі, які б не займалися проектуванням. Багато дослідницьких і практико-орієнтованих проектів має сьогодні у своїх напрацюваннях із учнями учитель географії, старший учитель Мочеброда О. Є. Стаж проектної діяльності цього педагога мало чим відрізняється від стажу попередника і наставника Марченко Є. П., а в основі – все той же краєзнавчий підхід, а в результаті – все та ж орієнтація на успіх. Її вихованець Коляда Андрій два роки поспіль - переможець обласного та фіналіст Всеукраїнського туру Міжнародного конкурсу дослідницьких робіт «Енергія і середовище» із проектами «Збережемо тепло шкільної оселі» та «Скарбничка».
Учні 8 класу Ляшук Олександр та Ковальчук Вікторія у 2011 році – переможці обласного етапу конкурсу «Молодь тестує якість» із проектом «Мій єдиний і неповторний» (тестування якості учнівських щоденників).
Кожен проект у природі – це цікаві та неповторні миті життя, де учні навчаються споглядати красу довкілля, працювати у команді, долучаються до вирішення місцевих екологічних проблем: «Дерева готуються до зими», «Гранатівське озеро», «Прилітайте до нас, лелеки», «Моє рідне село».
- Олено Євгеніївно, що дає вам як педагогу та учням робота за проектними технологіями?
(Виступ вчителя географії Мочеброди О. Є.).
Вашій увазі пропонується проект учениці 9 класу Ковальчук Вікторії «Моє рідне село».
(Презентація проекту «Моє рідне село»).
Ведучий. Відомий український педагог В. Шаталов говорив: «Кожен учень талановитий, треба уважно шукати іскри таланту і не дати їм згаснути». Чи не найкращий спосіб досягти цього – долучити учнів до проектної діяльності.
І, якщо ви погоджуєтесь з нами, ми щиро бажаємо, щоб усі ваші проекти були цікавими, реальними та успішними, адже успіх – це, насамперед, добре зорганізована проектна діяльність.