Педагогічні читання «Михайло Грушевський – вчений, державний діяч, педагог»
В наші часи бути гарним педагогом – це бути справжнім реформатором
майбутнього життя України, бути апостолом Правди й Науки.
С. Русова
У кожного народу є свої історичні постаті першої величини, яких не в змозі прикрити пил віків, яких ніколи не огорне темінь забуття. До таких велетнів української національної культури, політичної думки і дії останніх двох століть належать Шевченко, Франко, Грушевський. Саме з їхніми іменами і їхньою творчою спадщиною пов’язані ідеї відродження української культури, науки, громадянської думки. Шановні колеги! Запрошуємо стати учасниками педагогічних читань «Михайло Грушевський – великий вчений, державний діяч, педагог», що проходять у рамках місячника педмайстерності.
- Виступ з повідомленням «Слово про Грушевського. Життя, діяльність, творчість».
Історики та організатори наукової діяльності виміру Грушевського родяться раз на сотню літ і самі, своєю долею, працею, творчістю, створюють цілу епоху у вітчизняній історії. «Провідні ідеї наукової творчості М. Грушевського можна охопити такою формулою: народ, територія, влада, державність в контексті українського та світового історичних процесів», - писав Любомир Винар, один з організаторів українського національного життя в діаспорі, відомий історик, бібліограф, педагог, засновник грушевськознавства.
- Виступ з повідомленням «Історико–бібліографічна спадщина Грушевського».
Діапазон наукової творчості Грушевського надзвичайно широкий. Крім історії він охоплював літературу, етнографію, допоміжні історичні дисципліни, пов’язані з реконструкцією українського історичного процесу (археологія, правознавство України) та соціологію.
- Виступ з повідомленням «М. Грушевський та соціологія в Україні».
Якщо трактування історичних праць Грушевського на сьогодні є загальновизнаним, але ще досить неоднозначним, то про літературну творчість його взагалі замовчують. Матеріали громадського та літературного життя – це його мемуари, листування, недруковані твори.
- Виступ з повідомленням «Літературна творчість М. Грушевського».
Іван Крип’якевич – наймолодший із найздібніших учнів Грушевського, представник Львівської історичної школи, дає таку характеристику професора Грушевського:
«Ще за життя Грушевського всі з нас відчували, що між нами живе хтось великий. Всі з нас дивилися на нашого історика як на надзвичайну людину, як на вченого, що може сміло стати поруч найбільших людей науки у світі».
- Виступ з повідомленням «Михайло Грушевський в оцінці своїх студентів».
М. Грушевський надавав історичного значення рідній мові і рідній школі, без яких немислимо ні політичне, ні економічне, ні духовне відродження України.
- Виступ з повідомленням «Михайло Грушевський про рідну мову та українську школу».
Давайте разом з вами доторкнемося до творчої спадщини М.Грушевського, до його невмирущої думки.
- Слайд-презентація.
«Творчість М.Грушевського – це вічна власність українства. І в історичній перспективі «Історія України-Руси» Грушевського завжди стоятиме поруч з Шевченковим «Кобзарем…», - писав О.Оглоблин.
Підведення підсумків педагогічних читань.