Управління освіти Волинської обласної державної адміністрації
Відділ освіти Локачинської районної державної адміністрації
Затурцівська загальноосвітня школа І-ІІІ ст. ім. В. К. Липинського — заклад зразкового екологічного виховання
Критерії доброти – закони життєдіяльності школи
· Любов до світу та ближнього як ознака людської гідності
· Пошанування будь-якої форми життя, що складає екоохоронний тип поведінки
· Прагнення гармонії зі світом
Пріоритет екології
· У школі діє найчисленніша Екологічна варта
· Юні природолюби співпрацюють з обласним еколого-натуралістичним центром, Національним еколого-натуралістичним центром
· Юні екологи проводять дослідження та охорону малих річок за завданням Інституту екології, співпрацюють з Поліською філією Інституту ґрунтознавства та агрохімії ім. О. Н. Соколовського.
Екологічна бригада “Паросток”
П — привертаємо увагу до екологічних проблем місцевості
А — активно пропагуємо екологічну культуру
Р — розумно використовуємо природні багатства
О — організовуємо боротьбу зі смітниками
С — створюємо дієві екологічні проекти
Т — творчо організовуємо щорічний фестиваль “Природа: погляд дитини”
О — оновлюємо зелені насадження пришкільної території
К — колегіально вирішуємо місцеві екологічні проблеми з громадськими та природоохоронними організаціями
Екологічні акції
· “Первоцвіт”
· “Посади своє дерево”
· “Зроби зеленою планету”
· “Красу і затишок рідній оселі”
· “Допоможи зимуючим птахам”
Екологічні конкурси
· “Юний дослідник”
· Природа очима дітей”
· “В об'єктиві юного натураліста”
· ““Мій голос я віддаю на захист природи”
· конкурс науково-дослідницького
проектування і винахідництва
· конкурс МАН Юніор-Дослідник
Форуми та фестивалі
· “Дотик природи”
· “Україна -сад”
· “Зелена аптека”
Проекти у природі
· “Гідрологічний заказник “Серна”
· “Сім чудес нашої місцевості”
· “Сучасний стан дендрофлори
Липинського лісу”
· “Не спалюй сухостою!”
Запам’ятай: ти маєш бути відкритим для світу!
=> Відкрий очі!
=> Відкрий серце!
=> Відкрий душу!
=> Не будь байдужим!
=> Збережи красу Землі!
За активну діяльність по збереженню і примноженню природних багатств Волині, пропаганду екологічних знань колектив школи двічі нагороджений Почесними грамотами обласної Ради
Поки не пізно — візьмімось за руки,
Разом відчуймо взаємне тепло!
Світло душі, сили, розуму, думки
Світу спрямуймо, щоб все розцвіло!
Кожна людина у що-небудь вірить. У що вірите ви?
Повірте в добро!
Дж. Мерфі
«ЕКОклас» - це для нас!
Юний друже! Волинський обласний еколого-натуралістичний центр оголошує про проведення обласного заочного етапу ІІІ Всеукраїнського конкурсу «ЕКОклас».
Конкурс проводиться за колективними номінаціями: «ЕКОкласний колектив» та «ЕКОкласна сім’я».
Умови
проведення обласного етапу
ІІІ Всеукраїнського конкурсу «ЕКОклас»
1. Мета конкурсу
Формування та розвиток екологічної культури школярів за допомогою вчителів, вихователів, батьків і громадськості, об’єднання різних поколінь у практичній діяльності задля поліпшення стану навколишнього середовища та мінімізації впливу людини на довкілля.
2. Завдання конкурсу
Для учнів:
- привернення уваги до екологічних проблем своєї малої батьківщини, заохочення ровесників до практичної діяльності з метою поліпшення стану місцевого навколишнього середовища, розвиток навичок проектної діяльності.
Для вчителів:
- розширення поля екологічної діяльності, підвищення мотивації до удосконалення позакласної роботи у сфері екологічного виховання учнів.
Для родин:
- розвиток родинного виховання дитини через бережливе ставлення до рідного краю та організація зменшення впливу побуту родини на природу;
- зміцнення знань та формування навичок щодо енергоощадливості, енергозбереження, формування моральних ідеалів та цінностей.
Для місцевих громад:
- визначення вектору суспільного обговорення проблем довкілля;
- виявлення, обговорення та вирішення екологічних проблем регіону.
3. Учасники конкурсу
Конкурс проводиться за колективними номінаціями: «ЕКОкласний колектив» та «ЕКОкласна сім’я».
До участі у номінації «ЕКОкласний колектив» запрошуються творчі учнівські об'єднання у віці від 6 до 17 років включно та їх педагог. Мінімальна кількість дітей-учасників ‒ 5 осіб.
До участі у номінації «ЕКОкласна сім’я» запрошуються родини: діти з батьками та (або) родичами. Мінімальна кількість учасників ‒ 2 особи.
4. Вимоги до презентації-звіту учнівського колективу
Звіт приймається у форматі презентації PowerPoint (5-10 сторінок).
Титульна сторінка: анкета-заявка учнівського колективу:
1. Назва роботи та опис суті роботи 1 ‒ 2 реченнями.
2. Номінація.
3. Прізвища, імена авторів (учнів класу або колективу екогуртка).
4. Установа (назва, поштова адреса, телефон, E-mail).
5. Прізвище, ім’я, по батькові, місце роботи і посада педагога ‒ керівника колективу.
Друга сторінка: опис екологічної проблеми району, яку колектив успішно вирішує.
Третя сторінка: покроковий опис реалізованого колективом у період дії конкурсу з грудня 2015 до 05 квітня 2016 року практичного (реального) екопроекту, який вирішив вищеописану проблему або звернув на неї увагу громадськості; терміни реалізації проекту.
Четверта сторінка: результати проекту, що включають в себе екологічний та агітаційний ефект у кількісному вимірі.
П'ята ‒ десята сторінки мають містити наочні матеріали кожного з етапів проекту: фото, відеозвіт, таблиці, графіки, плакати, листівки, публікації у пресі та інше. Наочні матеріали мають містити логотип «ЕКОклас»
(див. http://www.foxtrot.com.ua/pages/ecoclass-rules).
Вимоги до презентації-звіту родини:
Звіт приймається у форматі презентації PowerPoint (5-10 сторінок).
Титульна сторінка: анкета-заявка сімейного колективу:
1. Назва роботи та опис суті роботи 1 ‒ 2 реченнями.
2. Номінація.
3. Прізвища, імена авторів, назви членів сім’ї (донька, син, батько, мати, бабуся тощо).
4. Область, місто, селище, мобільний телефон представника родини та е-mail для зв’язку.
Друга сторінка: опис екологічної проблеми, яку родина успішно вирішує.
Третя сторінка: покроковий опис реалізованого родиною екопроекту під час дії конкурсу з грудня 2015 до 05 квітня 2016 року, що повністю чи частково вирішив вищеописану проблему або привернув до неї суспільну увагу; терміни реалізації проекту.
Четверта сторінка: результати проекту, що включають в себе екологічний та агітаційний ефект у кількісному вимірі.
П'ята ‒ десята сторінки мають містити наочні матеріали кожного з етапів проекту: фото, відеозвіт, таблиці, графіки, плакати, листівки, публікації у пресі та інше. Наочні матеріали мають містити логотип «ЕКОклас»
(див. http://www.foxtrot.com.ua/pages/ecoclass-rules).
5. Критерії оцінки матеріалів
Номінація «ЕКОкласний колектив»:
Практична екологічна значущість проекту (наявність кількісно та якісно виміряних і прописаних висновків щодо екологічного ефекту від проекту. Наприклад, посаджено дерев, кущів, квіткових рослин; зібрано батарейок, макулатури; збережено грунту; впорядковано і розчищено русел річок, екологічних стежок; розвішано шпаківень, годівниць; ліквідовано несанкціонованих звалищ; прибрано територій; створено зелених куточків, парків; очищено прибережних смуг тощо ‒ до 30 балів.
Агітаційна значущість та масовість проекту: в масштабах школи і рідного краю з переліком аудиторій. Наприклад, створено екогазет, листівок; проведено екологічно-агітаційних заходів (концертів, виступів, флешмобів тощо), задіяно учнів (кількість і вік), вчителів, батьків, представників громадськості (кількість) ‒ до 30 балів.
Автентичність ідеї проекту: оригінальність представленого матеріалу, новаторство ‒ до 20 балів.
Легка адаптивність та здатність до тиражування ідеї проекту: задля розповсюдження екопрактик переможців на всю територію України ‒ до 20 балів.
Номінація «ЕКОкласна сім’я»:
Практична екологічна значущість проекту: наявність кількісно та якісно виміряних і прописаних висновків щодо екологічного ефекту від проекту. Наприклад, мінімізовано негативний вплив на навколишнє середовище за рахунок відмови від використання поліетиленових пакетів (збережено літрів води, квт електроенергії; посаджено дерев, кущів, квіткових рослин; зібрано батарейок, макулатури тощо ‒ до 30 балів.
Агітаційна значущість та масовість проекту: в масштабах родинного кола. Наприклад, приблизна кількість залучених членів родини, друзів та тих, хто перейняв даний екологічний досвід; як і кого інформували про екологічну небезпеку ‒ до 30 балів.
Автентичність ідеї проекту: оригінальність представленого матеріалу, новаторство ‒ до 20 балів.
Легка адаптивність та здатність до тиражування ідеї проекту: задля розповсюдження екопрактик переможців на всю територію України ‒ до 20 балів.
На конкурс не приймаються роботи:
- якщо в наочних матеріалах немає логотипу «ЕКОклас», який показує, що розроблений проект ініційований саме у рамках Всеукраїнського конкурсу «ЕКОклас»;
- які не відповідають вимогам критеріїв конкурсу.
Учасники добровільно надають свою згоду на використання організатором будь-яким способом всіх матеріалів (в тому числі, тих, що є об’єктами авторського права).
6. Визначення та нагородження переможців конкурсу
Переможці будуть відзначені дипломами та подарунковою карткою від торгівельної мережі «Фокстрот».