Четвер, 25.04.2024, 23:21
Вітаю Вас Гість | RSS

ОЗЗСО "Затурцівський ліцей ім. В. К. Липинського"

Меню сайту
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Педагогічна поема життя і творчості Антона Семеновича Макаренка

Педагогічні читання «Педагогічна поема життя і творчості Антона Семеновича Макаренка»

«Педагогічна  поема»  –  це 

          поема  всього  мого життя…

  А. Макаренко

Хто такий Антон Макаренко? Радянський мораліст, письменник і легендарний педагог?

Те,  що  вдавалося  цій  людині, не  вдавалося  нікому іншому. Він був для дітей не просто авторитетом і вихователем, він ставав ближчим, ніж родич, і дорожчим,  ніж друг. А педагогічні успіхи  Макаренка зробили  його одним з найвидатніших вихователів і педагогів в історії педагогічної думки.

  • Виступ з повідомленням «Життєвий та творчий шлях Антона Макаренка».

Керуючи трудовою колонією для неповнолітніх правопорушників поблизу Полтави (колонія імені М. Горького) і трудовою дитячою комуною імені Ф. Е. Дзержинського в передмісті Харкова, Макаренко   здійснив безприкладний в педагогічній практиці досвід масового перевиховання дітей-правопорушників, показав величезні можливості цілеспрямованої виховної дії.

Педагог  розробив теорію виховання в колективі і через колектив, методику доцільного, залежно від конкретних умов організаційної будови колективу вихованців, взаємовідношення особи і колективу, самоврядування, дисциплінування, формування загальної думки як регулятора відносин в колективі, безперервного висунення перспектив перед ним, зміцнення і розвитку традицій.

  • Виступ з повідомленням «Теорія колективного виховання у педагогічній спадщині Макаренка».

      «Якщо осмислити всю педагогічну діяльність Макаренка, - писав В. Сухомлинський, - то стане цілком ясно, що вона є блискучим доказом могутньої сили впливу вихователя».

  • Виступ з повідомленням «Роль особистості педагога у виховній системі А. С. Макаренка».

Система виховання (а не тільки|лише| так званого перевиховання малолітніх злочинців), створена А.С.Макаренком, насправді виходить за рамки радянської  | педагогіки.  |По суті справи в своїх комунах Макаренко почав|розпочинав| створювати альтернативну суспільну|громадську| структуру. Комунари виробляли |виробляли| електроустаткування|електрообладнання| і фототехніку по австрійській і німецькій технологіях, отримуючи|одержувати| своєю працею чималий|неабиякий| дохід|доход|, яким ділилися з|із| державою. Виплати державі з дитячої праці Макаренко, мабуть|певне|, розглядав|розглядував| як своєрідні| «відкупні»,  необхідні для того, щоб йому не заважали|мішали| вибудовувати|вистроювати| власну систему.  Швидше|скоріше|, це була модель акціонерного товариства (хоча і не оформленого юридично) на пайових началах всіх працюючих. Подібна модель організації виробництва в західних країнах почала|стала| широко практикуватися тільки|лише| після|потім| другої світової війни і дала позитивний ефект в плані особистої|особової| мотивації співробітників.

«У нашому суспільстві праця є не тільки економічною категорією,     а й категорією моральною», - писав Макаренко.

  • |Виступ з повідомленням  «Значення праці у виховній системі А. С. Макаренка».

       Макаренко  багато чого  зробив для розвитку  теорії сімейного виховання, був таким, що зачинає основи   масової пропаганди педагогічно обґрунтованих принципів виховання в сім'ї. Він  стверджував, що виховати дитину правильно і нормально набагато легше, ніж перевиховати  її. Високі вимоги до себе, контроль батьків за кожним своїм кроком — ось перший і  головний метод виховання.

  • Виступ з повідомленням  «А. С. Макаренко про сімейне виховання».

У досить зрілому віці, на той момент Макаренку було 27-28 років, він наважується послати своє оповідання  Максиму Горькому. Горький прочитав його і повернув з коментарями розгромів, вказавши, що твір  слабкий в літературному плані. Після цього Макаренко багато  років не писав нічого, окрім записників і щоденників. Через тринадцять років той же Горький побував в комуні Макаренка і сам порадив йому повернутися до письменницької праці, щоб розповісти іншим про свій досвід і застерегти від можливих помилок в питаннях виховання і відносин з дітьми. Літературна діяльність Макаренка — рідкісний приклад злиття достовірно художнього дарування з талантом педагога-вченого.

  • Виступ з повідомленням «Літературна спадщина А. С. Макаренка».

|співвВ умовах тоталітарного ідеологічного контролю залишки виховної системи Макаренка  були знищені. Його учні продовжували нести в собі його учення|навчання| і навіть застосовували окремі елементи на практиці, але|та| в системі освіти|утворення|, що склалася, не залишилося місця|місце-милі| для головного елементу системи Макаренка - для первинного колективу, згуртованого не закликами|призовами| та гаслами|дам|, а РЕАЛЬНОЮ СПРАВОЮ|річчю|.

Він жив за правилом: «Наші діти – це наша старість. Навчити людину бути щасливою – не можна, але виховати її так, щоб вона  була щасливою, можна». Давайте і ми завчимо це правило, щоб не допускати помилок у найголовнішій справі нашого життя – вихованні Людини.

Підведення підсумків педчитань.

Вхід на сайт
Пошук

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz