Середа, 24.04.2024, 20:50
Вітаю Вас Гість | RSS

ОЗЗСО "Затурцівський ліцей ім. В. К. Липинського"

Меню сайту
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Школа Василя Сухомлинського

Урок для вчителів «Школа Василя Сухомлинського»

Мета: з’ясувати особливість  «школи радості», яку творив Василь Сухомлинський; розкрити  дбайливе ставлення директора Павлиської школи до вчителів; розвивати уміння висловлювати та обґрунтовувати власні судження; сприяти формуванню бажання вдосконалювати педагогічну майстерність.

Обладнання:  виставка творів В. Сухомлинського, мультимедійна презентація,  фільм  телестудії «Глас»  «Портрет. Школа Сухомлинського», фрагмент фільму А. Забродного «Василь Сухомлинський», відео-ролик «Школьным учителям».

 

І. 1. Мотивація навчальної діяльності

У інтерв’ю напередодні професійного свята Заслужений учитель України Олеся Григорівна Ковальчук так описала стан сучасної школи: «Сучасні норми наповнюваності класів, навала всіляких конкурсів, неоплачуваної позаурочної роботи призводять до крайнього виснаження (якщо вчитель максимально совісна людина) або провокують збайдужіння до справи як вияв самозахисту».

Чи згідні ви з таким висловлюванням?

Яким ви бачите  учня у сучасній школі?

2. Перегляд фільму телестудії «Глас» «Портрет. Школа Сухомлинського».

3.  Робота із кросвордом (ключове слово – «Школа»).

 Давайте, розгадавши кросворд, пригадаємо тих педагогів, які використовували ідеї Василя Сухомлинського у своїй педагогічній діяльності.

  1. Грузинський педагог-новатор, зачинатель педагогіки співробітництва, автор гуманістичної педагогіки.  (Ш.Амонашвілі).
  2. Український педагог і письменник, один із засновників системи дитячо-підліткового виховання, автор «Педагогічної поеми». (А. Макаренко).
  3.  Український педагог, письменник і громадська діячка, автор концепції рідної української школи. (С. Русова).
  4. Російський педагог-новатор. (Ільїн).
  5.  Директор Сахнівської середньої школи, автор книги «Слово до нащадків». (О. Захаренко).

ІІ. Оголошення теми і мети уроку                                                                                                    

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Давайте з’ясуємо значення слова школа.

  • Освіта (порівняй російське образование) – створення образу світу.
  • Школа  (від грецького  σχολή) – дозвілля, заняття під час дозвілля, місце навчання.
  • Педагог (від грецького παιδαγωγός,  від    πατς- дитина,      άγω- веду) –  той, хто веде дитину.

Школа живе вільним часом учителя та учнів – одна із думок Василя Сухомлинського.

ІV. Формування вмінь та навичок

1. Інтерактивна вправа «Мікрофон». Давайте задамося питанням:  «Якою ж була школа   Василя Сухомлинського?»

2.  Повідомлення «Педагогічний експеримент у Павлиській школі».

3. Слово про урок.

       Урок і в школі  Василя Сухомлинського завжди залишався основною формою організації навчально-виховного процесу. Давайте пригадаємо, що говорив педагог про урок.

  • «Урок – це дзеркало загальної і педагогічної культури вчителя, мірило його інтелектуального багатства, показник його світогляду, ерудиції». В. Сухомлинський
  •  «Учитель готується до хорошого уроку все життя... Така духовна і філософська основа нашої професії і технологія нашої праці: щоб дати учням іскорку знань, вчителеві треба ввібрати ціле море світла». В. Сухомлинський

4.  Евристична бесіда  «Які вимоги до діяльності учителя ставив Василь  Сухомлинський?»

5. Слово про педагогічну культуру вчителя.

     Значне місце у Павлиському експерименті займає вчитель – ключова фігура у справі навчання та виховання дітей. Учитель у Сухомлинського – серцевина будь-якої системи виховного впливу, без нього немислимий експеримент. В. Сухомлинський створив цілісне вчення про вчителя, його невичерпну і багатогранну роботу, про всебічне вдосконалення його знань, теоретичної і практичної підготовки.

У протоколі засідання педагогічної ради від 10 жовтня 1966 року, на якій розглядалося питання «Про педагогічну культуру вчителя» записано: «Вважати найголовнішим завданням кожного вчителя — наполегливу працю над підвищенням своєї педагогічної культури».

В одному з пунктів рішення педагогічної ради «Про шляхи удосконалення уроку» записано: «Кожному вчителю серйозно й наполегливо щоденно працювати над удосконаленням форм і методів навчання».

Педагогічну культуру В. Сухомлинський неодмінно пов’язував з гуманістичними принципами педагогіки.

1. Пізнання багатогранності дитини.

2. Віра в її неповторність і талановитість.

3. Визнання природного оптимізму дитини.

4. Обережне звернення до її душі й розуму.

5. Захист багатства людської природи в дитячій душі.

6. Виховання в учнів самоповаги.

7. Утвердження краси в природі і в людині.

6. Слово про працю у школі  В. Сухомлинського

      Учителів у Павлиші цікавить розум, моральність, здоров’я майбутніх громадян: їх привчають до праці, до прекрасного.  «Розум дитини – на кінчиках її пальців», - говорить В. Сухомлинський.

7. Перегляд фрагментів фільму А. Забродного «Василь Сухомлинський».

V. Закріплення знань, умінь та навичок

В. Сухомлинський всебічно розкрив роль і значення школи як об'єктивного фактора виховання особистості. Школа Василя Сухомлинського – це школа радості.

1. Повідомлення «Школа радості».

2. Інтерактивна вправа «Мікрофон». Давайте поміркуємо: «Що із «школи радості» можна було б запозичити нам?»          

VІІ. Підбиття підсумків уроку   

Школа — це місце, де дитина повинна відчувати щастя, повноцінність свого духовного життя, радість праці і творчості. До школи педагог  підходить діалектично — від «школи під голубим небом», школи природи, чуттєвого, емоційно-конкретного сприйняття світу до школи як джерела духовності, культури, моральних цінностей, місця розв'язання протиріч і конфліктів.

Давайте так побудуємо свою педагогічну діяльність, шоб школа, у якій ми працюємо і живемо, теж стала для наших учнів і нас самих школою радості.
Перегляд відео-ролика «Р. Рождественский. Школьным учителям».

Вхід на сайт
Пошук

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz