Меню сайту
Календар
Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
Школа Василя СухомлинськогоУрок для вчителів «Школа Василя Сухомлинського» Мета: з’ясувати особливість «школи радості», яку творив Василь Сухомлинський; розкрити дбайливе ставлення директора Павлиської школи до вчителів; розвивати уміння висловлювати та обґрунтовувати власні судження; сприяти формуванню бажання вдосконалювати педагогічну майстерність. Обладнання: виставка творів В. Сухомлинського, мультимедійна презентація, фільм телестудії «Глас» «Портрет. Школа Сухомлинського», фрагмент фільму А. Забродного «Василь Сухомлинський», відео-ролик «Школьным учителям».
І. 1. Мотивація навчальної діяльності У інтерв’ю напередодні професійного свята Заслужений учитель України Олеся Григорівна Ковальчук так описала стан сучасної школи: «Сучасні норми наповнюваності класів, навала всіляких конкурсів, неоплачуваної позаурочної роботи призводять до крайнього виснаження (якщо вчитель максимально совісна людина) або провокують збайдужіння до справи як вияв самозахисту». Чи згідні ви з таким висловлюванням? Яким ви бачите учня у сучасній школі? 2. Перегляд фільму телестудії «Глас» «Портрет. Школа Сухомлинського». 3. Робота із кросвордом (ключове слово – «Школа»). Давайте, розгадавши кросворд, пригадаємо тих педагогів, які використовували ідеї Василя Сухомлинського у своїй педагогічній діяльності.
ІІ. Оголошення теми і мети уроку ІІІ. Актуалізація опорних знань Давайте з’ясуємо значення слова школа.
Школа живе вільним часом учителя та учнів – одна із думок Василя Сухомлинського. ІV. Формування вмінь та навичок 1. Інтерактивна вправа «Мікрофон». Давайте задамося питанням: «Якою ж була школа Василя Сухомлинського?» 2. Повідомлення «Педагогічний експеримент у Павлиській школі». 3. Слово про урок. Урок і в школі Василя Сухомлинського завжди залишався основною формою організації навчально-виховного процесу. Давайте пригадаємо, що говорив педагог про урок.
4. Евристична бесіда «Які вимоги до діяльності учителя ставив Василь Сухомлинський?» 5. Слово про педагогічну культуру вчителя. Значне місце у Павлиському експерименті займає вчитель – ключова фігура у справі навчання та виховання дітей. Учитель у Сухомлинського – серцевина будь-якої системи виховного впливу, без нього немислимий експеримент. В. Сухомлинський створив цілісне вчення про вчителя, його невичерпну і багатогранну роботу, про всебічне вдосконалення його знань, теоретичної і практичної підготовки. У протоколі засідання педагогічної ради від 10 жовтня 1966 року, на якій розглядалося питання «Про педагогічну культуру вчителя» записано: «Вважати найголовнішим завданням кожного вчителя — наполегливу працю над підвищенням своєї педагогічної культури». В одному з пунктів рішення педагогічної ради «Про шляхи удосконалення уроку» записано: «Кожному вчителю серйозно й наполегливо щоденно працювати над удосконаленням форм і методів навчання». Педагогічну культуру В. Сухомлинський неодмінно пов’язував з гуманістичними принципами педагогіки. 1. Пізнання багатогранності дитини. 2. Віра в її неповторність і талановитість. 3. Визнання природного оптимізму дитини. 4. Обережне звернення до її душі й розуму. 5. Захист багатства людської природи в дитячій душі. 6. Виховання в учнів самоповаги. 7. Утвердження краси в природі і в людині. 6. Слово про працю у школі В. Сухомлинського Учителів у Павлиші цікавить розум, моральність, здоров’я майбутніх громадян: їх привчають до праці, до прекрасного. «Розум дитини – на кінчиках її пальців», - говорить В. Сухомлинський. 7. Перегляд фрагментів фільму А. Забродного «Василь Сухомлинський». V. Закріплення знань, умінь та навичок В. Сухомлинський всебічно розкрив роль і значення школи як об'єктивного фактора виховання особистості. Школа Василя Сухомлинського – це школа радості. 1. Повідомлення «Школа радості». 2. Інтерактивна вправа «Мікрофон». Давайте поміркуємо: «Що із «школи радості» можна було б запозичити нам?» VІІ. Підбиття підсумків уроку Школа — це місце, де дитина повинна відчувати щастя, повноцінність свого духовного життя, радість праці і творчості. До школи педагог підходить діалектично — від «школи під голубим небом», школи природи, чуттєвого, емоційно-конкретного сприйняття світу до школи як джерела духовності, культури, моральних цінностей, місця розв'язання протиріч і конфліктів. Давайте так побудуємо свою педагогічну діяльність, шоб школа, у якій ми працюємо і живемо, теж стала для наших учнів і нас самих школою радості. |
Пошук
Друзі сайту
Архів записів
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||