П`ятниця, 26.04.2024, 11:19
Вітаю Вас Гість | RSS

ОЗЗСО "Затурцівський ліцей ім. В. К. Липинського"

Меню сайту
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Як зробити урок цікавим?

Методична нарада «Як зробити урок цікавим?»

Мета: сприяти підвищенню рівня методичної та фахової майстерності  педагогів;  утверджувати творчий погляд на урок як основну форму організації навчально-виховної діяльності у школі; формувати готовність поділитися своїми знахідками з колегами.

Обладнання: мультимедійна презентація, пам’ятки «Як зробити урок  цікавим?» 

До хорошого уроку

вчитель готується все життя.

В. Сухомлинський 

На запитання «Без чого немає школи?» відповідають по-різному: без директора, без вчителів, без учнів. Але, напевне, найбільш правильною буде відповідь:  «Без уроку. Без уроку як основної форми  організації навчально-виховної діяльності у школі».

Послухайте, як про урок говорить визначний педагог сучасності Шалва Амонашвілі:

«Урок! Ти живеш у моєму серці, в моїй голові. 

Я тебе обдумую, планую, проводжу!

Урок! Ти казковий метелик, якого необхідно добре розглянути.

Урок! Ти посланець майбутнього – мудрість, оскільки, коли ти в класі, то наші думки розширюються, прискорюються, ти – швидкісна дорога, єдина вірна, яка веде кожного з нас до людяності, до своєї особистості.

 Я, учитель, вклоняюсь, уроку, твоїй могутності, твоєму серцю, твоїй душі».

Існують різні шляхи реалізації творчого потенціалу учнів: участь в олімпіадах,  різних конкурсах, МАН, творчих об’єднаннях… Але все починається зі шкільних уроків та із зусиль шкільного вчителя. Урок  – початок всього процесу формування особистості, перша ланка системи освіти. 

Саме на уроці відбувається найголовніше: йде навчання, в процесі якого виявляються й розвиваються здібності дитини, виховується ціннісний ідеал, прищеплюється прагнення до самостійного пошуку.

Більшу частину свого часу дитина проводить у школі, усі її найкращі спогади (іноді і не найкращі) пов'язані зі школою. Як же зробити так, щоб в подальшому житті учень не просто застосовував колись отримані знання, уміння і навички, а й асоціював їх з цікавими шкільними уроками?

Як зробити урок цікавим?

Вам знадобиться:

-комп'ютер,

-проектор,

-інтерактивна дошка,

-таблиці,

-ілюстрації.

1. Чи буде урок цікавим дітям, чи захочуть вони брати в ньому активну участь, залежить від того, наскільки добре учителем була продумана кожна деталь заняття. Під час організації уроку необхідно спиратися на його мету. Чітко визначте, що повинен винести із заняття учень, яке завдання буде вирішувати урок:  буде це вивчення нового матеріалу, урок повторення, узагальнення та систематизації знань, контрольне заняття?

2. Досягнення мети  прямо залежатиме від мотивації учнів. Тому докладіть максимум зусиль, щоб у школярів з'явилося бажання знати те, про що ви їм розповідаєте. Активно використовуйте свій творчий потенціал, різноманітні методи, прийоми і засоби навчання.

3. Виберіть вид уроку. Він визначається відповідно до його мети та віку учнів.  

4. Види уроку дуже різні, кожен учитель привносить щось своє. Уроки вивчення нового матеріалу можуть бути у вигляді подорожі, пригоди, уроку-казки, уроку-сюрпризу і т.д. Для більш старшого віку цікавою виявиться презентація, в тому числі підготовлена ​​самими учнями. Урок закріплення матеріалу може проводитися у вигляді конкурсу, турніру. Це можна зробити  як в межах одного класу, так і у паралелі класів. Попробуйте організувати екскурсію, похід. Це буде сприяти не тільки прояву інтересу учнів до уроку, а й згуртуванню класу. Контрольний урок можна провести у формі олімпіади, вікторини. Урок застосування знань  доцільно  організувати як урок-репортаж, урок-суд, аукціон, урок-дослідження. Комбінований  урок можна провести  у формі майстерні, семінару, консультації. Корисні також семінари, уроки різновікового співробітництва.

Але слід пам'ятати, що подібні заняття повинні проводитися в системі, але не кожен день. Учні, по-перше, мають належно  підготуватися, по-друге, вони будуть знати, що їх знову чекає не просто цікавий урок, а свято. Це піднімає і авторитет учителя в очах учнів. Комп'ютер, проектор, інтерактивна дошка, таблиці, ілюстрації - правильне й доречне їх використання  не тільки красиво облаштує, але й осучаснить  ваш урок.

5. Спираючись на мету  та вид уроку, виберіть методи і прийоми навчання. Вони класифікуються за різними підставами і можуть бути словесні, наочні, практичні; широко практикуються пояснювально-ілюстративний метод, репродуктивний метод, проблемний, частково-пошуковий (евристичний)  метод, дослідницький метод і т.д.  Великого значення для розвитку пізнавального інтересу школярів набувають методи проблемного навчання, так як саме вони більшою мірою здатні активізувати учнів на уроці. Проблемне питання, проблемне завдання, проблемна ситуація - все це дозволяє зробити будь-який урок цікавим, завдяки тому, що діти самі беруть участь у  пошуку відповіді. При частково-пошуковому методі самостійному пошуку учнів приділяється більше значення, ніж при проблемному методі. Учитель лише направляє учнів в їхніх діях. Більш складним для організації вчителем і для виконання відповідних завдань учнями є дослідницький метод. Педагог лише створює проблемну ситуацію, а учні, для того, щоб розв’язати  її, повинні побачити проблему, визначити шляхи її вирішення і знайти відповідь.

6. Застосування різних методів навчання сприяє підвищенню пізнавального інтересу учнів, а це нерозривно пов'язано з кращим засвоєнням досліджуваного матеріалу, розвитком в дітей творчих здібностей, уваги, пам'яті, мислення. Учень буде із задоволенням відвідувати ваші уроки, знаючи, що на них завжди цікаво.

Обов'язково звертайтеся до досвіду школярів, це допоможе їм відчути себе частиною досліджуваного матеріалу, а не простим слухачем.

Запам’ятайте: кожен учень незалежно від природних здібностей має почуватися на уроці особистістю, яка вільно реалізує свої нахили та здібності, здатна  самостійно мислити, творчо розв’язувати нестандартні завдання.

І оскільки майбутні майстри педагогічної справи  визрівають саме завдяки шкільній буденній роботі на своїх уроках, не забувайте:

Посередній учитель –  викладає,

Хороший учитель – пояснює,

Видатний учитель –  показує,

Великий учитель – надихає.

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

І, напевне, кожен учитель із власного досвіду роботи уклав свою відповідь на запитання «Як зробити урок цікавим?»

(Висловлювання вчителів).

Нам залишилося побажати усім вам успіхів у роботі і, щоб усі ваші уроки були цікавими для вас та учнів ваших.

(Учасникам наради роздаються пам’ятки «Як зробити урок цікавим?»).

Вхід на сайт
Пошук

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz