Затурцівська ЗОШ І-ІІІ ступенів
ім. В. К. Липинського
Вівторок, 23.10.2018, 00:51

Вітаю Вас Гість | RSS


 2018-19 навчальний рік 
Головна | Модель випускника | Реєстрація | Вхід
Меню сайту

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 63

Міні-чат
200

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Форма входу

Модель компетентного випускника Затурцівської ЗОШ І-ІІІ ст.

ім. В.К.Липинського  - школи творчого розвитку педагога та учня „Добра школа”

 

Продовжуючи себе в своїх нащадках,

ми творимо сам час.

                       В.Сухомлинський

 

І . Хочеш бути успішним – будь ним!

 

       Думка 1.Людиною народжуються. І з народженням людини у світ приходить щось нове, неповторне, чого ще не було раніше. Обов’язок кожного – знати і відчувати свою неповторність, довести її до досконалості.

       Думка 2. Особистістю стають. Особистість – це людина, яка виділяється із загалу, думає та діє самостійно, має власну точку зору і готова її захищати, не потребує дріб’язкової опіки, має почуття власної гідності, володіє життєво важливими компетенціями, що забезпечують соціальний та професійний успіх.

       Думка 3. Творчістю стверджуються. У наш час люди все більше усвідомлюють, що саме творчість є найважливішою складовою особистого щастя та професійного успіху. Творчі люди постійно йдуть уперед  у роботі -  відкривають підприємства, щось вигадують, будують, живуть повноцінним життям, зустрічаються з цікавими людьми, стають лідерами у компаніях, бо знають, як вирішувати проблеми та заряджати енергією інших.

Ми знаємо, що Україні потрібні гарні спеціалісти, компетентні у своїй справі люди. Людині потрібно володіти життєво важливими компетенціями, щоб стати в житті успішним.

Ми переконані, що сьогоднішній випускник – це передусім творча особистість, з великим потенціалом саморозвитку та самореалізації.

Ми віримо, що людина багата духовно настільки, наскільки розвинута у ній ця потреба. Ми живемо з вірою у те, що єдині з Творцем, Життям і Всесвітом. Наша віра – це прагнення гармонії зі світом,, це позитивний погляд на життя.

Ми дивимось у майбутнє з твердою впевненістю, що наші випускники зростуть гідними людьми, творчими особистостями, компетентними у життєдіяльності, професіоналами своєї справи, успішними в самореалізації.

Ми творимо „добру школу”, школу людяності та гуманізму, школу радості та творчості, школу самореалізації кожної дитини як особистості, школу формування життєво важливих компетенцій, бажаючи, щоб кожен  вихованець запам’ятав на все життя: хочеш бути успішним – будь ним!

 

       ІІ. Учень школи.  Програма творення особистості            

Учень школи  – це неповторна особистість, центр усієї навчально-виховної діяльності. Учень – той, хто вчиться, пізнає нове, самовдосконалюється, самостверджується у житті.

Учень – це

-          людина світу,

-          громадянин Вітчизни,

-          мешканець села,

-          вихованець школи,

-          здорова особистість,

-          творча індивідуальність.  

  Сім’я є первинним соціальним середовищем, де зростає дитина і де формується її ставлення до себе, до людей, суспільства взагалі.

Школа – соціальна система, в якій дитина живе одинадцять (дванадцять)  років життя. У цей період формується відповідальність, самооцінка, ставлення до пріоритетів та цінностей, до навколишнього простору. Школа соціалізує дитину, виявляючи та розвиваючи її потенційні можливості.

Школа творчого розвитку педагога та учня "Добра школа" покликана забезпечувати творчий розвиток дитини, здійснювати соціалізацію особистості школяра, реалізувати допрофільну підготовку учнівської молоді, сформувати життєво важливих компетенції.

Але учень – не бездіяльна особистість. Кожен вихованець школи усвідомлює, що має зробити крок до себе у творчому зростанні. Програма творення особистості "Крок до себе" – дієва форма

Спільними зусиллями педагогічного колективу, психологічної служби школи, батьківської громадськості через  дієву реалізацію креативного потенціалу кожного вчителя, впровадження інноваційної освітньої діяльності прогнозується вектор творчого розвитку дитини як неповторної у своєму світі особистості, щоб у першому класі початкової школи бачити, яким буде випускник 11 (12) класу старшої школи.

Школа – це місце, де дитина проводить більше часу, ніж удома, на вулиці чи де інде. Цілком зрозуміло, що школа для дитини має стати домом радості, куди вона буде поспішати, рідною домівкою, де вона мріятиме побути якнайдовше, школою життя, після проходження якої вона повинна набути життєвої компетентності. Що для цього потрібно?

1.      Перебування в школі має бути цікавим для дитини.

2.      Перебування в школі повинне бути корисним, практично спрямованим, реалізуватися в конкретній діяльності.

3.      Шкільні справи обов’язково повинні відповідати сучасності, її рисам, особливостям, потребам дітей.

4.      Шкільні справи мають бути актуальними і зрозумілими для сприйняття учнів.

5.      Кожна дитина у своєму розвитку та самовдосконаленні має орієнтуватись на формування життєво важливих компетенцій , що відображені у моделі випускника школи.

 

ІІІ. Випускник школи. Компетентісний підхід.

Випускник школи – це

   - особистість, що самовдосконалюється,

  - майбутній фахівець,

   - людина, здатна навчатись упродовж усього життя,

   - громадянин, що бере участь у  соціально – політичному житті країни,

   - сімянин.

Головна місія школи – сформувати світогляд та життєві переконання випускників, підготувати учня до життя у соціумі, створити умови до самореалізації дитини у колективі, суспільстві. Ринкова економіка ставить перед випускниками сьогоднішньої школи цілком нові вимоги. Вони повинні опанувати компетентності й знання, що відповідають сучасним міжнародним освітнім тенденціям. Особливого значення набуває проблема формування життєвої компетентності й розвитку мобільності соціальної поведінки вже зі школи.

Компетентність – це сукупність компетенцій, що виявляють ґрунтовну обізнаність особистості у певних сферах діяльності..

Буди компетентним – зовсім не означає отримати багаж цінних знань, умінь та навичок. Це здатність та готовність особистості систематизувати та виявляти знання, уміння, навички у необхідний момент. Компетентність випускника школи – це його функціональна грамотність, яка дає змогу ефективно розв’язувати проблеми, що виникають у життєвих ситуаціях, на основі використання набутих у шкільні роки знань, умінь та навичок.

На формування життєво важливих компетенцій впливає не лише освітній простір навчального закладу, але й пріоритетні напрямки діяльності школи, цінності, які вона сповідує, традиції та ритуали, якими живе навчальний заклад, соціокультурне середовище "школа – сільська громада", зміст допрофільної та профільної підготовки.

Компетентність завжди передбачає ініціативу, організаторські здібності, високу свідомість та здатність адекватно оцінювати власні дії, що виводять особистість на рівень нових можливостей особистісного та професійного становлення.

Вихідні складові моделі:

1.      Випускник має залишити школу професійно визначеним, володіти навичками простої трудової діяльності. Учорашній школяр має не просто володіти інформацією стосовно розмаїття світу професій, але й мати допрофесійну підготовку за одним із профільних напрямів, що допоможе йому правильно обрати місце подальшого навчання та успішно здійснювати навчальну та професійну діяльність.

2.      Випускник має прагнути до самоосвіти та самовдосконалення. Навіть раніше отримані знання можна втратити, якщо не прагнути до їх оновлення відповідно до вимог часу. Самоосвітня діяльність – складова особистісного розвитку.

3.      Творчий пошук має стати домінантою випускника школи на його професійному та життєвому шляху. Творчі здібності особистості та здатність до творчого самовияву, що розвиваються у шкільні роки, допомагатимуть  в успішній самореалізації випускника школи. Адже людину нині цінують за її індивідуальність, унікальність ідей та професійних рішень.

4.      Випускник повинен стати активним учасником суспільно-політичного та культурного життя країни. Якщо у вчорашнього школяра сформована потреба активної життєдіяльності, то він не може залишити поза увагою суспільно-політичне та культурне життя країни, де народився і зростав. Небайдуже ставлення до дійсності, вміння аналізувати та передбачати хід подій допоможе випускникові зайняти активну позицію на шляху формування та захисту своїх ідеалів та переконань.

5.      Випускник має бути свідомим громадянином, патріотом своєї країни. Не слід відпускати випускника у майбутнє без ґрунтовних історичних та правових знань. Юний громадянин має розуміти свою роль у соціумі та бути відповідальним за свої вчинки, за вчинки інших людей, що сприятиме розвитку демократичного суспільства.

6.      Випускник має дути готовим до усвідомлення батьківства. Створення міцної сім’ї, народження дитини – це ті життєві кроки  кожної людини, які треба робити усвідомлено, виважено, розуміючи всю відповідальність. Школа має сформувати у випускника сімейно-побутові компетенції, що допоможуть йому у майбутньому.

7.      Випускник має свідомо ставитися до свого здоров’я та довкілля.  Школа здійснює пропаганду здорового способу життя, формує потребу екоохоронного  типу поведінки, залучає молодь до природоохоронної роботи. Кожен випускник має володіти основами безпеки життєдіяльності, берегти та зміцнювати своє здоров’я, тому що тільки здорова особистість здатна реалізувати себе у повній мірі, бути щасливою та успішною.

 

Календар
«  Жовтень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Пошук

Архів записів

Друзі сайту
Сайт учителя Самборук З.В.


Copyright MyCorp © 2018
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz