Педагогічні читання «Ти знаєш, що ти – учитель?»
Учителем школа стоїть.
І. Франко
Сьогодні у нашій педагогічній вітальні – розмова про педагогічну майстерність учителя. Перефразовуючи афористичний вислів В.Симоненка, ми назвали педагогічні читання «Ти знаєш, що ти – учитель?». «Учителем школа стоїть», - говорив І. Франко. Професія вчителя вічна, як світ. Важко переоцінити роль учителя у суспільстві, хоч би які вітри змін у світі не віяли. Недаремно говорять, усі професії – від учителя, і тільки вчитель – від Бога.
Педагогічний словник дає таке визначення поняття «учитель»: «Учитель – мислитель, громадський діяч, який формує погляди та переконання людей, допомагає знайти їм свій шлях у житті». Що стоїть за поняттям «педагогічна майстерність»? Що притаманне праці педагога-майстра? Про це та складові педагогічної майстерності, як вони виписані в працях відомих педагогів, ми поведемо сьогодні розмову.
Виступи з повідомленнями:
- «Педагогічна спадщина Івана Франка»;
- «Особистість учителя у творах Антона Макаренка»;
- «Скарбниці всезагальної освіти Яна-Амоса Коменського»;
- «Проблеми професіоналізму вчителя у працях Якова Чепіги»;
- «Використання творчої спадщини Григорія Ващенка у підготовці вчителів»;
- «Роль вчителя в освіті ХХІ ст.»;
- «Манери вчителя. Сутність та вимоги до них».
А тепер давайте разом із вами прочитаємо вислови про вчительський труд:
Учитель творить людину. Ці мудрі й ваговиті слова можна сказати тільки про батька та матір.
В.Сухомлинський
Як колишній учитель, як людина, усе життя якої зв’язане зі школою, вважаю, що професія учителя передусім – професія творча.
М. Рильський
Справжній учитель завжди боїться своїх перших уроків, а вже на всі інші йде з трепетом.
М. Стельмах
… Учитель повинен не тільки словами навчання, а й вчинками добрий приклад показувати учням.
М. В. Ломоносов
Ви відрізняєте вчителя від вихователя, - нове безглуздя! Хіба ви відрізняєте учня від вихованця?
Ж.-Ж. Руссо
… Учитель, який нервовий сам і нервує дітей, сьогодні вимагає одного, завтра іншого, а післязавтра нічого не вимагає, дуже дезорганізує дітей.
П. П. Блонський
Навчаючи інших, теж навчаєшся.
М. Гоголь
Якщо ти навчаєшся, намагаєшся говорити коротко, щоб розум слухняний відразу ж зрозумів слова і зберігав їх в пам’яті правильно. Все, що зайве, зберігати розум наш не може.
Горацій
Я став справжнім майстром тільки тоді, коли навчився говорити «Іди сюди» з 15-20 відтінками.
А. С. Макаренко
Велика різниця – говорити самому чи викликати на розмову інших. Останнє – мистецтво справжнього вчителя…
А. Дістервег
Підведення підсумків педчитань.