Четвер, 25.04.2024, 03:53
Вітаю Вас Гість | RSS

ОЗЗСО "Затурцівський ліцей ім. В. К. Липинського"

Меню сайту
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Концепція розвитку школи

Концепція розвитку школи ім. В.К.Липинського
 
Якщо Ви  хочете, щоб була Українська Держава –
Ви мусите бути патріотами. Бути патріотом –
це значить перш за все вимагати гарних та добрих
учинків від себе, як від українця...
                                                           В.К.Липинський
   Ми знаємо: що освіта – це процес пізнання та створення образу світу, у якому ми жили, живемо та будемо жити. Щоб бути дієвою та конкурентно- спроможною, школа має йти не в ногу з часом, а випереджувати час, має жити за законами майбутнього, готуючи підростаюче покоління  до самостійного життя. Існуюча в Україні система освіти не  в повній мірі відповідає потребам особистості, суспільним запитам та світовим досягненням людства. Період розбудови національної школи – важливий етап розвитку освіти в державі. Ми, освітяни, маємо створювати таке освітнє середовище, впроваджувати такі освітні системи, щоб кожна дитина, незалежно від того, де вона проживає, у місті чи у селі, мала доступ до якісної загальної середньої освіти. Сільська школа не має конкурентів на ринку освітніх послуг, здебільшого вона є єдиним освітнім закладом на селі. Усі діти, що проживають в мікрорайоні школи, - наші учні. Цей факт засвідчує необхідність врахування в освітній програмі потреб школярів з різним рівнем здібностей та задатків. Школа виступає єдиним гарантом права дитини на повноцінну освіту та гарантом її соціального захисту.

   Ми хочемо, щоб наш навчальний заклад став школою " гарних та добрих учинків від себе, як від українця”, школою людяності та гуманізму, школою радості та творчості, школою самореалізації кожної дитини як особистості, школою формування життєво важливих компетенцій, щоб кожен вихованець запам’ятав на все життя: хочеш бути успішним, будь ним! Школа – це заклад для всіх і кожного, хто бажає неможливого, хто має цікаві плани, хто горить бажанням вчитись, працювати, розвиватись, хто вірить у "добру школу”.

   Ми віримо, що майбутнє Української Держави в руках освітян, що нам усім разом, педагогічним працівникам, батьківській громадськості, всій українській громаді, вдасться вивести освіту на рівень сучасних вимог; що випускник сільської школи не буде поступатись у знаннях, освіченості та культурі вихованцям міських навчальних закладів, що школярі України стануть врівень із європейськими учнями, що навчатись в Україні буде престижно, як і жити в Українській Державі, як і називатись українцем.

   Ми вважаємо, що інноваційний потенціал держави на сучасному етапі  прихований у невеличких містечках та селах. Майбутнє сільського навчального закладу визначається оптимальним використанням природного, культурного, духовного потенціалу сільського середовища. Кожен навчальний заклад, щоб бути конкурентоспроможним, повинен мати свій імідж, внутрішню культуру, власну філософію.
   Концептуальними основами, "трьома китами”, на яких базуються перспективи розвитку школи, для нас є реальне відчуття малої батьківщини, суспільної приналежності та освітнього простору. Простіше їх можна сформулювати у три запитання.
   На чому стоїмо?  Переконані: тяжіння землі, де народився, визначає етнічно-особистісні особливості людини, а селу і, зокрема, сільській школі належить тут особлива роль. Затурці – батьківщина знаної меценатки, фундаторки Києво-Могилянської академії Галшки (Єлизавети) Гулевичівни, відомого політолога, вченого, державного діяча В.К.Липинського. З 1997 року школа носить ім’я славетного земляка, створено кімнату-музей В.К. Липинського, налагоджено листування зі Східноєвропейським дослідним інститутом ім. В.К.Липинського, музеєм Б. Лепкого в м. Бережани, племінником  політолога Яном Липинським, дочкою Павла Скоропадського – Оленою Отт-Скоропадською. Учні школи, члени МАН (історичне відділення) досліджують творчу спадщину видатного сина польського та українського народів. Це в певній мірі визначає традиції школи, внутрішню культуру закладу.
   Хто ми є? Насамперед, ми, вчителі, учні, батьки – часточка суспільства. Місія школи виражається саме в тому, щоб адаптувати дитину, підлітка у соціальному середовищі, середовищі даного історичного періоду його розвитку. Модель випускника школи передбачає формування життєво важливих компетенцій, соціалізацію особистості школяра.
   Що нас об’єднує? Звичайно, бажання навчати та навчатися. Якщо ми навчимо дітей вчитися, то вони будуть все життя незалежними від нас. Головне, що потрібно повернути процесу навчання  - філософську сутність, особистісний характер. Наше педагогічне кредо - не пошуки найбільш обдарованих, а максимальний розвиток обдарованості кожної дитини.
   Ми сповідуємо особистісно орієнтовану парадигму освіти.
   Основними педагогічними ідеями, на яких ґрунтується концепція розвитку навчального закладу є:
-    ідея саморозвитку М.Монтессорі;
-    ідея індивідуального навчання К.Роджерса;
-    ідеї розвивального навчання Б.Ельконіна, В.Давидова;
-    ідеї формування творчої особистості (Г. Ващенко, Б.Шаталов, Е.Ільїн);
-    ідеї проектного навчання (Дж. Дьюї, В.Кілпатрик);
-    ідея нових інформаційних технологій;
-    ідеї колективного творчого виховання (А.Макаренко, І.Іванов, С.Шмаков);
-    ідеї гуманізації освіти, "створення ситуації успіху” (А.Макаренко, В.Сухомлинський).
   Ми чітко визначаємо загальні завдання та принципи шкільної освіти. У школі ім. В.К.Липинського панує тверде переконання, що кожен учень – це неповторна, унікальна особистість. Пріоритет творчого розвитку кожної дитини як особистості є головним принципом побудови освітньої системи школи. Наше завдання – зрозуміти кожного учасника навчально-виховного процесу та виявити повагу до нього, турботу про нього, підтримку учня, яка сприяла б розвитку його задатків і здібностей.
   Наша робота спрямована на те, щоб кожен учень міг:
-    оволодіти необхідними навичками з основних навчальних предметів;
-    розширити коло знань у сферах, які  є цікавими та важливими для школярів;
-    розвинути свою внутрішню культуру;
-    формувати критичне мислення та креативні здібності;
-    навчитись жити у соціумі, зберігаючи свою індивідуальність;
-    відчувати радість пізнання і поважати освіту;
-    самореалізуватись як особистість.
   У школі цінують самодостатність особистості, незалежність у судженнях у поєднанні з відповідальністю за виконання обов’язків, поважають допитливість, прагнення пізнавати нове.
Першочергове завдання школи – відкрити кожному учневі вільний доступ до інформації, розвинути уміння самостійно її знаходити і опрацьовувати, здобувати освіту упродовж усього життя. З цією метою введено поглиблене вивчення інформатики, відкрита школа з основ комп’ютерної грамотності, створена локальна комп’ютерна мережа, яка працює в режимі Інтернету, де кожен вчитель, учень можуть знайти відповідну інформацію та оперувати нею.
   Ми прагнемо, щоб наш навчальний заклад став мікромоделлю держави. Саме здатність впливати на розвиток людини, готувати її до активної соціальної діяльності визначає соціалізацію особистості. "Соціалізація особистості, створення умов для самореалізації школярів у колективі, суспільстві” означена виховною метою школи. Орган учнівського самоврядування – Учнівське об’єднання Затурцівської школи "Добросвіт” з одного боку виконує функції внутрішньої самоорганізації дитячого колективу, а з іншого – виглядає моделлю поводження громадян України в демократичному суспільстві.
   Самоврядування - це не проблема учнів, це проблема педагогічна, за яку щиро вболіває і учень, і педагог. Наша система самоврядування ефективна тому, що
-    для життєдіяльності колективу дітей постійно створюються сприятливі умови;
-    життя учнів емоційно насичене;
-    панує творчість;
-    пріоритет віддано духовним цінностям;
-    дитина почувається в колективі комфортно;
-    учні за роки навчання проходять школу соціалізації, готуються до участі в політичних та економічних процесах, які відбуваються в країні.
   Поставивши в центр навчально-виховної роботи особистість дитини, спрямували педагогічну діяльність на творчий розвиток особистості, набуття життєво важливих компетенцій.
   Науково-методичне забезпечення діяльності школи здійснюється через реалізацію Концепції розвитку навчального закладу, довгострокових цільових програми „Здоров’я”, „Національне відродження”, „Творча обдарованість”, „Учнівське самоврядування”,  проекту творчого розвитку особистості „Крок до себе”, Положення „Самий класний клас”, Положення про преміювання.
   Психологічна служба школи поставила науково-методичну роботу школи, навчально-виховну діяльність на діагностичну основу. Діагностика допомагає виявити кращі якості професійної майстерності педагога, визначити рейтинг вчителя, учня,  запроваджувати інновації в освітній процес.  
   З часу підключення системи Інтернет інформаційним центром школи став методичний  кабінет. Методична рада  керує роботою  шкільних методичних об’єднань, проблемного семінару. На базі школи працюють школа молодого  вчителя, школа передового  педагогічного досвіду, семінари. Щорічно укладається моніторинг методичної роботи.
    Учнівське наукове товариство „Еврика” об’єднало обдаровану  учнівську молодь, передбачає розвиток  дослідницької, пошукової та творчої діяльності школярів.
    Використання в управлінській діяльності комп’ютерних технологій  створює новий стиль керівництва. Локальна комп’ютерна мережа об’єднала  кабінети  інформатики, фізики, інформаційний центр, методичний кабінет, шкільну бібліотеку. Створено базу даних «Школа» та електронну картотеку «Науково-методичне забезпечення навчально-виховного процесу», банк даних «Творча обдарованість». Відвідування учнями школи  ведеться  за допомоги програми Microsoft Excel.
   З використанням комп’ютерної техніки  вилускається газета УОЗШ «Добросвіт» - «Шкільна тусовка», педагогічний вісник «Зерна досвіду».
   Невід’ємною частиною навчально-виховного процесу стали педради, адміністративні наради, педчитання, педагогічні дискусії, учнівські краєзнавчі конференції.
   Ми надаємо такі додаткові освітні послуги:
-    школа майбутнього першокласника для дошкільнят готує дітей до навчання, допомагає їм опанувати навичками лічби, читання, письма, створює умови для розвитку пізнавальних процесів;
-    відділення філії МАН, яке допомагає організувати обдаровану учнівську молодь до дослідницької роботи та наукового пошуку;
-    програма позаурочної активності, що реалізується через мережу творчих об’єднань школярів;
-    філії позашкільної освіти, що забезпечують додаткову освіту з певних напрямків творчої активності школярів;
-    професійна підготовка юнаків, що дає можливість отримати посвідчення водія-тракториста.
   У школі панує переконання, що родина і школа мають свої особливі педагогічні функції: родина – як найважливіший осередок виховання, головне джерело самопізнання, соціалізації, морального становлення особистості, а вчителі – як головні  ретранслятори якісної освіти та виховання.
   Ми впевнені, що лише тоді, коли в родині та школі дитина живе одними і тими ж ідеалами, тривогами, моральними нормами, вона формується гармонійною особистістю.
   Вважаємо, що підтримка батьків потрібна не тільки дитині, а й учителю. Якщо і батьки, і учителі налаштовують дітей на позитивне ставлення до навчання, значить вони разом допомагають їм усвідомити, що отримання освіти – це не тимчасовий обов’язок дитини, а довічне завдання людини, і поріг школи означає лише сходинку до її дорослішання.
   Основні форми співпраці педколективу з батьками, які практикуються в школі:
1. Заняття педагогічного всеобучу для батьків, педагогічні лекторії за участю працівників юстиції, медицини, громадсько-масових організацій.
2. Покласні батьківські збори.
3. Засідання ради школи, опікунської ради, класних батьківських комітетів.
4. Прийом батьків адміністрацією, робочі зустрічі директора з головами батьківської ради, Ради школи, батьківських комітетів.
5.Участь батьків у засіданнях педрад, інших методичних та виховних заходах, а саме: "проблемних” столах, дискусійних студіях, родинних святах, "днях класів” у школі.
6. Анкетування батьків з актуальних питань шкільної освіти з метою з’ясування їх думок щодо мікроклімату, рівня освітніх послуг, роботи педагогічного колективу.
7. Письмові повідомлення батькам щодо важливих шкільних подій, листи-подяки для батьків вихованців від дирекції школи.
Школа є закладом зразкового екологічного виховання. Учні школи одними з перших в області стали членами Екологічної варти. Екологічний театр "Паросток” неодноразово був лауреатом Всеукраїнських фестивалів "Свіжий вітер”, учасником ІІІ з’їзду Екологічної варти України. У 1981 році закладено шкільний дендрарій загальною площею 0,08га, який містить понад 42 види дерев та кущів. Щорічно учні школи садять 8-9 га лісу.
   Учнівський проект "Врятуймо шкільні каштани” у 2006  став переможцем обласної акції "Я господар своєї школи”, у 2007 році  - переможцем ІІ Всеукраїнського фестивалю екологічних проектів "Вирішення місцевих екологічних проблем". У 2006 році реалізовано спільний проект керівників навчальних закладів району та юних екологів "Директорський сад”. Члени Екологічної варти школи працюють за завданням Інституту екології  по дослідженню та охороні малих річок.
   Трудове об’єднання школи, переможець огляду-конкурсу трудових об’єднань загальноосвітніх навчальних закладів, доглядає навчально-дослідні ділянки та квітники загальною площею 3 га, які визнані зразковими в області. Члени відділення Локачинської філії МАН (секція біологія) співпрацюють з Поліською філією Інституту ґрунтознавства  та агрохімії ім. О.Н.Соколовського УААН.
   Ми розглядаємо навчально-виховну систему школи як сукупність умов для розвитку особистості. Нині відбувається зміна педагогічних установок від ідеї розвитку до ідеї саморозвитку всіх учасників навчально-виховного процесу. З цією метою запроваджуються
-    авторські програми з навчальних дисциплін та гурткової роботи;
-    індивідуальні плани роботи з обдарованою учнівською молоддю;
-    педагогічна підтримка та психологічний супровід учнівської обдарованості.
   Навчальний заклад поступово здійснює перехід на профілізацію старшої школи. Реалізується питання краєзнавчого підходу у процесі вивчення предметів природничого та гуманітарного циклів. Вводиться  факультативний курс з історії школи. Освоюються питання з громадянської освіти, що будуть реалізовуватись через навчальні програми предметів суспільно-гуманітарного та природничого циклів.
   Педколектив працює над створенням позитивного іміджу школи, відродженням  навчального закладу на якісно новій основі, розробляється модель навчального закладу – школа творчого розвитку педагога та учня, що назветься "добра школа”. Найвищою організаційною цінністю такого навчально-виховного закладу  має стати дружній клімат та творча атмосфера, найбільшою гордістю школи – її вчителі та учні.

 
Вхід на сайт
Пошук

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz