Вівторок, 23.04.2024, 14:47
Вітаю Вас Гість | RSS

ОЗЗСО "Затурцівський ліцей ім. В. К. Липинського"

Меню сайту
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Модель школи творчого розвитку педагога та учня „Добра школа”

IV. Модель школи
        Школа – це освітній центр, де одні навчають, інші навчаються, але і ті, і другі вчаться, самовдосконалюються. Наш навчальний заклад – школа творчого розвитку педагога та учня, що має назву „Добра школа”. Добра тому, що усім тут комфортно: і вчителям, і учням, і їх батькам.
У нашій школі панує культ Знань, Праці, Віри, Відповідальності, Краси. Найбільша гордість школи – її вчителі та учні. Ми всі разом творимо позитивний імідж навчального закладу. Складовими внутрішньої культури школи є фактори, що визначають її життєдіяльність.
1. Історія школи та її традиції
Школа відсвяткувала своє 50 – річчя і 30 - річчя новобудови. Ми маємо велике надбання, яким завдячуємо відомому краєзнавцеві, історику Сегейді Х.П, - літопис школи. Створюється музей історії школи. Навчальний заклад підтримує зв’язки з педагогами, а також випускниками різних років, що стали гордістю школи.
З 1997 року Затурцівська ЗОШ І-ІІІ ст.. носить ім’я відомого політолога, вченого, державного діяча В. К. Липинського, відкрито кімнату-музей славетного земляка.
Школа має свої традиції:
-    проводи випускників у дорогу життя  вишиваними рушниками, хлібом-сіллю та напутнім словом батьків;
-    зустріч з випускниками школи у першу суботу лютого;
-    День самоврядування у школі;
-    День класного керівника;
-    посвята у першокласники;
-    посвята у старшокласники;
-    виборча кампанія в УОЗШ  „ Добросвіт”;
-    День свободи та акція "Відкритий мікрофон”;
-    Липинськівські читання;
-    пошанування творчої обдарованості "Нація золотих комірців”;
-    учнівська краєзнавча конференція;
-    фестиваль творчості учнів школи "Планета дитинства”;
-    святкові зустрічі з вчителями - пенсіонерами з нагоди Дня працівників освіти.

2. Ціннісні орієнтації
Головна місія школи – адаптувати школяра, майбутнього випускника, до життя у соціумі, навчити його вчитися, здобувати знання упродовж всього життя. Педагог, який сам не вдосконалюється, не може виконати таку місію. Тому ми сьогодні говоримо про творчий розвиток педагога та учня. Кредо творчого розвитку педагогів: нема меж досконалості. Кредо творчого розвитку учня: пізнати себе, знайти себе, повірити у себе!
Що цінують у нашій школі?
1.    Чесність.
2.    Професіоналізм.
3.    Пунктуальність.
4.    Взаєморозуміння.
       Провідними функціями школи є
-    забезпечення творчого розвитку педагога та учня;
-    соціалізація особистості школяра;
-    екологічне виховання молоді;
-    проектна діяльність.

3. Символіка школи.
           Школа має свої символи: герб, емблема, логотип, гімн, піонерський галстук, вимпел „Самий класний клас” і звання  „Самий класний клас року”.
           Герб школи. У синьому полі щита із жовтим обрамленням на фоні стилізованої книги зображено пагінець молодого дерева. Стилізована книга – традиційний символ освіти, пагінець молодого дерева – зростаючі знання дитини. В цілому ця композиція символізує розвиток особистості дитини у процесі навчання.
            Гімн школи – пісня, яка народилась з нагоди 50 – річчя навчального закладу.
Ювілейна
Знов кружляє осінній лист
І заклично дзвенить дзвінок.
Пам’ятаєш, як ми колись
Йшли на перший в житті урок.
Повертають із року в рік
Знову учні в знайомий клас,
Тільки юність згубила слід –
Давній той незабутній вальс.
П-в
Здрастуй, рідна Затурцівська наша школо,
У житті не підведем тебе ніколи.
Було солодко чи гірко – не байдуже,
Повертай до школи завжди, любий друже.
В’ється стежка рідна, топтана, хрещата,
Це збирає нас гостинно альма-матер.
В’ється стежка рідна, топтана, хрещата,
Це вітає нас уклінно альма-матер.

Учні линуть в широкий світ,
Вчитель знов розпочне урок.
Наче білий весняний цвіт,
Посивіло його чоло.
Незрадливо летять роки,
Ювілей нам дарує час
І кружляють випускники
П’ятдесятий прощальний вальс.

Тут зібралась шкільна сім’я,
Покоління рідніш рідні
Адже доля у всіх одна –
У цій школі зростали ми.
Скільки теплих сказали слів,
Пам’ять кличе в минуле нас
І запрошує вчителів
На шкільний ювілейний вальс.

            Піонерський галстук – трикутник, що складається із двох половинок синього і зеленого кольорів, що символізують головний напрям діяльності піонерської дружини Затурцівської ЗОШ "Сонячна”, - „Краю мій лелечий”.
            Вимпел „Самий класний клас” – трикутник синього кольору із написом „Самий класний клас”. Вимпел вручається кращому класу школи за підсумками рейтингу, який виводять чергові від учнівського самоврядування.
            Звання  „Самий класний клас року” – присвоюється класу, який протягом року отримав найбільший рейтинг за підсумками року.

4.Учнівське самоврядування – школа соціалізації особистості
Учнівське об’єднання Затурцівської школи "Добросвіт” є органом учнівського самоврядування, який покликаний готувати дитину до активної соціальної діяльності.
Головним чинником забезпечення соціалізації школярів виступає дієва модель самоврядування – учнівське об’єднання Затурцівської школи (УОЗШ) "Добросвіт”. Керівним органом УОЗШ є Рада "Віче”, де представлені лідер, піонер-лідер, прем’єр-радники та піонер-радники учнівського об’єднання.  Представники від учнівського колективу входять до складу Ради школи, яка наділена правом порушувати перед адміністрацією питання щодо навчання і виховання учнів, планування та підбиття підсумків навчально-виховного процесу, організації вільного часу школярів, обговорює окремі фінансово-господарські питання. Учнівське самоврядування реалізується через діяльність відповідних центрів.
 Центр громадянського відродження покликаний сприяти вихованню соціально-активної, гуманістично спрямованої особистості з глибоко усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної свідомості. Виборча компанія, яка проводиться у школі, є моделлю виборів на державному рівні.
Центр "Ерудит” проводить роботу, спрямовану на інтелектуальний розвиток школярів, підняття престижу учня-відмінника, учня-творчої особистості.
Центр "Волонтер” організовує турботу про людей похилого віку та інвалідів, шефство над похованнями воїнів, загиблих у війні, а також дозвілля веселят. Тут проходять першу практику майбутні педагоги.
Центр "Дозвілля” – це спосіб організації яскравого, наповненого працею та грою, творчістю, мрією та радістю життя. Найрізноманітніші шоу, розважальні, пізнавальні програми, фестивалі, де завжди є місце творчості, експромту, створюють атмосферу радості і свята.
Центр Внутрішніх справ покликаний забезпечувати контроль за дотриманням дисципліни і порядку на уроках і в позаурочний час, за збереженням шкільного та особистого майна.  
Прес-центр щомісячно випускає газету "Шкільна тусовка”, яка дуже популярна серед учнів та вчителів, висвітлює роботу органів учнівського самоврядування у районній та обласній пресі. Саме на цих теренах пробують своє пера майбутні журналісти. Центр "Еко” покликаний сформувати у школярів екоохоронний тип поведінки. У школі працює найчисленіша в районні Екологічна варта. Орієнтиром діяльності піонерська дружина "Сонячна” теж обрала екологічну стежину "Краю мій лелечий”. Юні екологи співпрацюють з обласним еколого-натуралістичним центром, обласною організацією "Друїди”, національним еколого-натуралістичним центром.

5. Школа – центр місцевої громади
          Навчальний заклад має тісні зв’язки з громадськістю, Будинком культури, сільською бібліотекою, місцевим господарством – КНСП „Правда”. Це спільні заходи, такі, як свято села,  краєзнавчі конференції, творчі звіти, концертні програми, конкурси „Сільські умільці”, „Рушник вишиваний”, виставки робіт місцевих художників, конкурс на кращу символіку села, спільні договори, угоди, роботи відповідних комісій, вибори до місцевих органів влади, участь у роботі депутатських комісій виконкому сільської Ради та інше.
          План роботи місцевого Будинку культури погоджується із планом виховної роботи школи, передбачено спільні заходи.
          Місцеві підприємці є спонсорами загальношкільних свят, гостями ювілеїв школи.
          Органи місцевої влади, батьки стали учасниками навчально-виховного процесу. Це родинні та загальношкільні свята, акції та спільні проекти. До участі у загальношкільних зборах запрошуються працівники відділу юстиції, закладів здоров’я, КМСН,  районного відділу освіти.
 
6.    Соціальне партнерство школи
          Школа розвиває партнерські зв’язки з навчальними закладами, органами влади, культурою, громадськими організаціями, місцевими підприємцями, це знайшло своє відображення у відповідних програмах та проектах.
          У 2000 році започаткувались партнерські зв’язки Затурцівської ЗОШ І-ІІІ ст. ім. В.К. Липинського та МАУП ім.. В.К.Липинського (м.Луцьк). Спільними проектами стали Липинськівські читання, зустріч дискусійних клубів студентів та школярів.
          Члени МАН (біологічна секція) проводять досліди на навчально -дослідних ділянках за завданням Поліської філії Інституту ґрунтознавства  та агронохімії ім. О.Н. Соколовського УААН. Тема дослідження  - "Технології вирощування екологічно чистих видів рослинницької продукції з основами землеробства”.
Члени Екологічної варти працюють за завданням інституту екології "Малі річки. Дослідження. Охорона. Відновлення” з використанням міжнародної науково-освітньої програми GLOBE.
           Розроблена програма співпраці школи та дошкільного навчально-виховного закладу „Колосок” с. Затурці з питань підготовки дітей 5-річного віку до навчання у школі.
           Програма творчого розвитку особистості „Позашкільна освіта” – спільна угода школи та Локачинського районного Будинку школяра. На базі школи працюють філії БШ : „Клуб веселих починань”, літературна студія „Джерельце”, туристичний гурток, де учні розвивають свої здібності, нахили та отримують додаткову позашкільну освіту.

7. Забезпечення творчого розвитку педагога та   учня
Творчий розвиток особистості кожного учасника навчально-виховного процесу – першочергове завдання школи, що забезпечує креатину освіту навчального закладу. Атмосфера ініціативи, творчості,  взаєморозуміння та співпраці, відсутність критиканства, елементу обов’язку, ломка стереотипів – ті умови, які сприяють вільному розвитку
особистості.
          Популярна фраза „Талант себе виявить”, як відомо, не відповідає дійсності. Спостереження свідчать, що в ранньому віці діти часто приховують свої здібності, якщо дорослі не оцінюють їх належним чином. Тому вся система навчально-виховної діяльності будується на даних психолого-педагогічних спостережень вчителів-предметників, батьків, класоводів та класних керівників протягом  усіх років навчання, враховує результати психодіагностичних тестів, які дають змогу оцінити соціальний розвиток дитини, її природні  здібності.
           Творчий розвиток учня передбачає:
       - визначення творчих здібностей особистості (інтелектуальні, художні, музичні, здібності до занять науковою роботою, літературна обдарованість артистичні, вокальн, технічні, здібності до спорту);
       - вдосконалення майстерності учня в тій чи іншій галузі творчої діяльності;
       - розвиток загальної обдарованості дітей та учнівської молоді;
       - підвищення інтелектуального потенціалу творчої особистості;
       - забезпечення вільного доступу до якісної інформації та розвиток навичок оперування нею;
       - удосконалення комунікативних можливостей учнів;
       - стимулювання творчого мислення в різних галузях діяльності, яке реалізує ідею колективної праці, співтворчості, прийоми інтенсивного засвоєння знань і способів діяльності.
         Центрами дитячої творчості у школі стали такі громадські та творчі об’єднання:
        - УОЗШ „Добросвіт”;
        - піонерська дружина „Сонячна”;
        - Екологічна варта школи;
        - секції МАН;
        - учнівське наукове товариство "Еврика";
        - клуб веселих починань;
        - літературна студія „Джерельце”;
        - творчі об’єднання за інтересами.
          Невід’ємною  складовою освітнього процесу школи  є прогнозування „ситуації успіху” для кожного без винятку вихованця навчального закладу, створення оптимальних умов для творчого розвитку кожної дитини як особистості.
           Вчитель також потребує „ситуації успіху”, належного оцінювання своєї праці, професійного визнання, підтримки колег, належних умов для самовияву та творчого розвитку особистості педагога.
           З метою створення позитивного іміджу навчального закладу, розвитку творчого потенціалу педагогічного колективу в цілому  і кожного педагога зокрема запроваджуються інноваційні форми методичної роботи, що знаходить своє вираження у інтерактивних прийомах організації  та проведення засідань педрад, педагогічних читань, дискусій, занять школи педагогічної майстерності, педагогічних консиліумах з актуальниз питань життєдіяльності педагогічного та учнівського колективів школи.
           Реалізація самоосвітньої діяльності педагогів спрямована на забезпечення творчого самовияву, професійного зростання, розвиток предметних компетенцій педагогів з виходом на створення публікацій у науково-методичних часописах, методичних посібників, напрацювань з досвіду роботи.
           Педагоги школи – слухачі психолого- педагогічного практикуму „Умови творчого розвитку особистості”, учасники  фестивалів педагогічних ідей та технологій, виставок „Творчі сходинки педагогів Волині”. Серед вчителів школи – два лауреати премії М. Кравчука, переможець обласного  конкурсу „Кращий керівник гуртка року”, лауреати та учасники обласного конкурсу „Вчитель року”, працюють три тренери по програмі „Діалог”, тренери по програмах „Рівний рівному”, „Intel. Навчання для майбутнього».
           Забезпечуючи творчий розвиток педагога,  школа передбачаэ такі форми методичної роботи з учителями:
           - самоосвітня діяльність;
           - наставництво;
           - творча група;
           - методичне об’єднання;
           - семінари;
           - школа педмайстерності;
           - педагогічні читання;
           - аукціон педагогічних ідей;
           - педагогічна дискусія;
           - місячник педмайстерності;
           - фестиваль педагогічних ідей та технологій;
           - виставка „Творчі сходинки педагогів школи;
           - педагогічний консиліум;
           - педагогічна атестація;
           - участь у конкурсі „Вчитель року”.
      
8. Освітні технології                                                              
          Школа у своєму розвитку виходить на рівень сучасних вимог.
В центрі навчально - виховного процесу – особистість учня. Особистісно орієнтований підхід у навчанні та вихованні – основа педагогічної діяльності. У навчальному закладі освоєні та впроваджуються в навчально - виховний процес  сучасні педагогічні технології:
-    проектні технології;
-    технології колективно-групового навчання;
-    технології ситуативного моделювання;
-    технології опрацювання дискусійних питань;
-    технології розвивального навчання;
-    технологія "Створення ситуації успіху”;
-    інформаційні технології навчання.
    Найбільш прийнятними для навчального закладу стали проектні технології навчання. Серед них значне місце займають
    - практико-орієнтовані проекти;
    - дослідницькі;
                  - творчі;
    - навчальні проекти за програмою „Intel. Навчання для      майбутнього”.

9. Стимулювання праці учасників навчально-виховного процесу
    Школа – місце, де дитина  отримує першу нагороду у своєму житті. Серед методів стимулювання навчальної та творчої діяльності учнів
    - Подяка дирекції школи;
    - лист-подяка батькам учнів,
    - фотоалея «Нація золотих комірців»;
    - звання «Учень року»,
    - грошова винагорода;
-    вимпел «Самий класний клас»;
-    звання «Самий класний клас року».
            З метою стимулювання праці пелагогів розроблено Положення про преміювання педпрацівників. Серед методів стимулювання  творчої праці педагогів:
                 - Подяка дирекції школи;
-    грошова винагорода;
-    підвищення кваліфікаційної категорії, встановлення педагогічного звання;
                 - подання на нагородження грамотами відділу, управління  освіти;
       - занесення на дошку пошани  « Майстри педагогічної справи».  
                 
    

 
Вхід на сайт
Пошук

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz