Модель школи творчого розвитку педагога та учня „Добра школа”
ІІІ. Модель випускника школи
Учень школи – це неповторна особистість, центр усієї навчально-виховної діяльності школи. Учень – той, хто вчиться, пізнає нове, самовдосконалюється, самостверджується у житті.
Учень – це
- людина світу,
- громадянин Вітчизни,
- мешканець села,
- вихованець школи,
- здорова особистість,
- творча індивідуальність.
Випускник школи – це
- особистість, що самовдосконалюється,
- майбутній фахівець,
- людина, здатна навчатись упродовж усього життя,
- громадянин, що бере участь у соціально – політичному житті країни,
- сім’янин.
Відповідно до цього формуються життєво важливі компетенції випускника навчального закладу.
Модель випускника школи
Сфера компетенції
|
Характеристика сфер компетенції
|
Пізнавальна
|
- готовність до безперервного навчання;
- вміння вільно орієнтуватись у різноманітних джерелах інформації;
- вміння працювати з науковою літературою, організовувати власні дослідження;
- володіння навичками самоаналізу та самоконтролю власної діяльності.
|
Професійно-трудова
|
- свідоме професійне самовизначення;
- володіння практичними вміннями певної професії;
- вміння оцінювати свої можливості у подальшій професійній діяльності;
- знання основних положень законодавства про працю;
- дбайливе ставлення до продуктів людської діяльності;
- дотримання правил безпеки й естетики праці.
|
Соціальна
|
- знання культурних та духовних цінностей українського народу;
- усвідомлення своїх прав, потреб, пріоритетів;
- правова та управлінська культура;
- культура мовлення;
- орієнтація на успіх, позитивне ставлення до себе;
- здатність до самостійного прийняття рішень;
- вміння працювати в колективі, співпрацювати.
|
Громадянська
|
- прагнення до суспільної справедливості та рівності;
- активна та відповідальна громадянська позиція;
- розуміння громадянського обов’язку;
- усвідомлення глобальної взаємозалежності і особистої відповідальності;
- патріотизм, повага до державних та національних символів, історії, культури, мови, традицій;
- плюралізм, толерантність.
|
Сімейно-побутова
|
- уявлення про сутність дорослої людини, поведінку, пов’язану зі статтю;
- знання етичних та правових аспектів сімейного життя;
- усвідомлення функцій батьків;
- об’єктивна самооцінка, контроль власних вчинків;
- вміння будувати взаємини з людьми на основі партнерства;
- культура поведінки в побуті;
- володіння певними навичками господарсько-економічної діяльності.
|
Особистісно-етична
|
- здатність усвідомлювати власну унікальність і реально оцінювати свої здібності, можливості;
- самоповага, самодисципліна, гідність;
- прагнення до особистісного самовдосконалення;
- вміння оцінювати свою поведінку та поведінку інших;
- прагнення до творчого самовияву.
|
Психолого-валеологічна
|
- знання особливостей свого темпераменту і характеру;
- прагнення до фізичної досконалості, здорового способу життя;
- ставлення до здоров’я як найвищої цінності;
- володіння вміннями і навичками першої медичної допомоги, основами безпеки життєдіяльності.
|
|