ІІІ. Модель випускника школи
Учень школи – це неповторна особистість, центр усієї навчально-виховної діяльності школи. Учень – той, хто вчиться, пізнає нове, самовдосконалюється, самостверджується у житті.
Учень – це
- людина світу,
- громадянин Вітчизни,
- мешканець села,
- вихованець школи,
- здорова особистість,
- творча індивідуальність.
Випускник школи – це
- особистість, що самовдосконалюється,
- майбутній фахівець,
- людина, здатна навчатись упродовж усього життя,
- громадянин, що бере участь у соціально – політичному житті країни,
- сім’янин.
Відповідно до цього формуються життєво важливі компетенції випускника навчального закладу.
Модель випускника школи
Сфера компетенції |
Характеристика сфер компетенції |
Пізнавальна |
- готовність до безперервного навчання; - вміння вільно орієнтуватись у різноманітних джерелах інформації; - вміння працювати з науковою літературою, організовувати власні дослідження; - володіння навичками самоаналізу та самоконтролю власної діяльності. |
Професійно-трудова |
- свідоме професійне самовизначення; - володіння практичними вміннями певної професії; - вміння оцінювати свої можливості у подальшій професійній діяльності; - знання основних положень законодавства про працю; - дбайливе ставлення до продуктів людської діяльності; - дотримання правил безпеки й естетики праці.
|
Соціальна |
- знання культурних та духовних цінностей українського народу; - усвідомлення своїх прав, потреб, пріоритетів; - правова та управлінська культура; - культура мовлення; - орієнтація на успіх, позитивне ставлення до себе; - здатність до самостійного прийняття рішень; - вміння працювати в колективі, співпрацювати. |
Громадянська |
- прагнення до суспільної справедливості та рівності; - активна та відповідальна громадянська позиція; - розуміння громадянського обов’язку; - усвідомлення глобальної взаємозалежності і особистої відповідальності; - патріотизм, повага до державних та національних символів, історії, культури, мови, традицій; - плюралізм, толерантність. |
Сімейно-побутова |
- уявлення про сутність дорослої людини, поведінку, пов’язану зі статтю; - знання етичних та правових аспектів сімейного життя; - усвідомлення функцій батьків; - об’єктивна самооцінка, контроль власних вчинків; - вміння будувати взаємини з людьми на основі партнерства; - культура поведінки в побуті; - володіння певними навичками господарсько-економічної діяльності. |
Особистісно-етична |
- здатність усвідомлювати власну унікальність і реально оцінювати свої здібності, можливості; - самоповага, самодисципліна, гідність; - прагнення до особистісного самовдосконалення; - вміння оцінювати свою поведінку та поведінку інших; - прагнення до творчого самовияву. |
Психолого-валеологічна |
- знання особливостей свого темпераменту і характеру; - прагнення до фізичної досконалості, здорового способу життя; - ставлення до здоров’я як найвищої цінності; - володіння вміннями і навичками першої медичної допомоги, основами безпеки життєдіяльності. |